Marka düşkünlüğü hemen hemen toplumun her kesiminde etkisini göstermektedir. Statü simgesi haline gelen markalar tüketiciler tarafından daha çok tüketilmek istenen ürünler arasındadır. İşlevden veya kaliteden ziyade marka ön planda olur. Her ne kadar çoğu zaman doğru olmasa da marka ve kalite birbirini tamamlayan unsurlarmış gibi algılanır. Çoğu kişi için marka ve markanın kullandığı endorser etkili bir unsurdur. Tüketiciler rol modelleri gibi olmak isterler ve bu nedenle markalar da tüketicilerin bu algısına hitap edebilmek için çoğu zaman hedef kitleleri ile uyumlu markalarını bir rol model ile eşleştirirler. Kadınlar da bu durum erkeklere oranla daha fazladır. Kadınlar bir ünlünün etkisine daha çabuk kapılırlar ve o ürünle kendilerini rol modelin de etkisiyle özdeşleştirirler. Özellikle Louis Vuitton çantalarda bu durum açıkça gözlenebilmektedir. Ruh hallerini en iyi yansıtan, olmak istedikleri ya da oldukları rolleri gösteren en belirgin özellikleridir giydikleri.
Kadınlar marka ve indirim odaklı alışverişe önem verirken, erkekler fonksiyoneliteye önem verirler.
Erkekler etiketten ziyade alacakları ürünün bir ihtiyaç olmasına önem verirler. İndirim aramazlar ve ihtiyacı var ise düşünmeden alırlar. Kadınlar ise indirim sezonlarını kovalarlar ve ihtiyacı olması yerine “Bir gün ihtiyacım olur” diye alırlar.
Erkekler alacakları kıyafetin rahatlığına daha çok önem verirler. Kadınlar ise rahatlıktan ziyade şıklığa önem verirler.
E-ticarette de durum bu şekildedir. Kadınlar için görseller, indirimler ve kuponlar önemliyken beğendikleri ürünü araştırma yapmadan hızlı bir şekilde alırlar. Erkekler ise ürün ile ilgili bilgilere, özelliklere daha çok önem verirler. Hedef kitlesi daha çok erkekler olan e-ticaret sitelerinin ürün özelliklerinde detaya önem vermeleri gerekirken, kadınlar için görsellere ve indirimlere önem vermeleri gerekir.Kadınları etkilemek istiyorsanız ilk alışverişlerinden sonra onlara bir indirim kuponu gönderin ki gönüllerini fethedebilesiniz.
Kaynaklar:
Zaman
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder